.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات بازداشت و اعدام علی اشتری

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات جزييات دستگيري و اعدام علي اشتري جاسوس سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) را تشريح كرد.

به گزارش ايرنا، وي روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: درباره علي اشتري كه سحرگاه دوشنبه بيست و هفتم آبان ماه به جرم جاسوسي اعدام شد، ‪ ۴‬ماه قبل اطلاعات از طريق وزارت اطلاعات در اختيار افكار عمومي قرار گرفته بود.

وي در تشريح جزييات پرونده اشتري، گفت: اين فرد ‪ ۳‬سال براي موساد جاسوسي مي كرد و اواخر سال ‪ ۸۵‬از سوي سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگير شد و در مدت ‪ ۲۰‬ماه به تمام اقدامات خود اعتراف كرد.

اين مقام مسوول در وزارت اطلاعات تاكيد كرد: حكم قطعي اين جاسوس پس از طي مراحل قانون و قضايي به اجرا درآمد.

وي در ادامه جمع آوري اطلاعات مورد نياز سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در داخل كشور از طرق فني و حضور و دادن آن به عوامل اطلاعات موساد را از جمله محورهاي اقدامات اين فرد دانست و گفت: وي تلاش مي‌كرد به مراكز مهم و حساس كشور نفوذ كند تا نيازمندي‌هاي بعدي اطلاعاتي موساد را تامين كند.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات گفت: اين جاسوس معدوم از امكانات و اختياراتي كه برخي مراكز در اختيار او قرار داده بودند به نفع رژيم صهيونيستي بهره برداري مي‌كرد و وظيفه داشت دام و طمعه براي افرادي كه مدنظر موساد بودند، بگذارد و تلاش كند تا آن افراد را به خارج از كشور ببرد تا بتوانند با موساد ارتباط برقرار كنند.

وي با در اختيار گرفتن يك شركت تجارتي وسايل مخابراتي، فعاليت مي‌كرد و فروش وسايل و امكانات نامناسب و معيوب با هدايت موساد براي برخي مراكز تحقيقاتي و دفاعي از جمله اقدامات او محسوب مي‌شود.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات تاكيد كرد: ارايه و تزريق تجهيزات آلوده و نامناسب به مراكز فني كشور كه پروژه‌هاي پيشرفته را بر عهده داشتند، ارايه مشاوره‌هاي خائنانه به برخي مراكز امنيتي و دفاعي، ارايه خواسته‌هاي سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي به آنان از ديگر اقدامات جاسوسي فرد مذكور محسوب مي‌شود.

اين مقام مسوول در وزارت اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه آيا نامبرده توانسته بود ارتباطاتي با وزارت اطلاعات نيز برقرار كند، گفت: او نتوانسته بود به طور مستقيم با وزارت اطلاعات ارتباطي داشته باشد اما برخي مراكز كه ما با آنها ارتباط داريم مورد دستبرد اطلاعاتي اين جاسوسي قرار گرفته بود.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا وي در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌اي نيز اقدامات جاسوسي داشته است، گفت: نامبرده در سازمان انرژي اتمي نيز برخي قطعات را وارد كرده بود.

اين مسوول در وزارت اطلاعات ادامه داد: فرد مزبور از توانايي‌هاي اطلاعاتي كه به دست آورده بود، براي نفوذ در مراكز صنعتي، دفاعي و امنيتي استفاده مي‌كرد. علاوه بر اين تلاش مي‌كرد با چندين سفارتخانه خارجي نيز ارتباطاتي را برقرار كند كه بتواند با چندين سرويس جاسوسي ديگر ارتباطاتي را برقرار كند.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات تاكيد كرد: اقدامات اين فرد به طور كامل توسط عناصر موساد صورت مي‌گرفت و حتي وي در برخي موارد به اين سرويس جاسوسي پيشنهاداتي را نيز ارايه مي‌كرد.

وي ادامه داد: اين فرد كه داراي فساد گسترده اخلاقي و مالي بود كه البته در اين پرونده اصل نبوده است، كار جاسوسي خود را نيز از طريق همين موضوعات آغاز كرده بود و در ادامه هم موساد بر فساد او اصرار داشت تا بتواند راه جاسوسي را براي او بازتر كند و به طور جدي و كامل اسرائيلي ها زمينه آلودگي بيشتر را براي او فراهم كرده بودند.

اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: جاسوس اعدام شده در ‪ ۲۰‬ماه كه در زندان بسر مي‌برد، جزييات دقيقي از روند فعاليت خود و همكاري با موساد ارايه كرد.

وي تصريح كرد: اطلاعاتي كه از اين فرد به دست آمد نشان داد كه موساد چه نيازمندي‌هايي در داخل كشور دارد و در برخي موارد نكاتي مطرح شد كه نشان داد اين عوامل اطلاعاتي تا چه حد زبون و پست هستند و از چه راه‌هايي استفاده مي‌كنند.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات تاكيد كرد: كشف جاسوسي مانند اشتري و از اين قبيل نشان مي‌دهد دشمنان براي دستيابي به خواسته‌هاي پليد خود از راه هاي گوناگون استفاده مي‌كنند اما تمام اقدامات آنان از چشم تيزبين سربازان گمنام امام زمان (عج) مخفي نمي‌ماند.

وي تصريح كرد: توانايي‌ها و استعدادهاي اطلاعاتي كشور فراتر از آن است كه سرويس‌هاي اطلاعاتي مانند موساد و غرب و برخي كشورهاي همسايه بتوانند به مقاصد خود در ايران دست يابند. اما در عين حال اين توانايي وزارت اطلاعات نمي تواند كافي باشد و لازم است مديران و مسوولان آگاه تر و هوشيارتر از گذشته نسبت به ترفندهاي دشمن دقت داشته باشند.

مديركل ضدجاسوسي وزارت اطلاعات گفت: پرونده اشتري براي كساني عبرت آموز است كه به دام افتاده‌اند و بايد از زندگي اين فرد كه اعدام شده و زندگي مادي و خانوادگي خود را به تباهي كشانده است، درس بگيرند.

وي تاكيد كرد: كساني كه اين آلودگي را دارند نبايد اجازه دهند اين مساله تا انتها ادامه يابد و وزارت اطلاعات فرصت رحمت و رافت را براي آنان فراهم مي‌كند.

مديركل ضدجاسوسي وزارت اطلاعات تاكيد كرد: ستادهادي خبري و تلفن ‪ ۱۱۳‬وزارت اطلاعات مي‌تواند بهترين مرجع برخورد با پليدي سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمنان به ويژه رژيم صهيونيستي باشد. وزارت اطلاعات به دنبال صيانت از همه بخش هاي نظام از جمله مديران كشور است. ما وظيفه داريم شر دشمنان را به خودشان بازگردانيم.

اين مقام مسوول گفت: وزارت اطلاعات كارهاي كنترلي خود را به طور قوي ادامه مي‌دهد و اجازه نخواهد داد سرويس‌هاي جاسوسي به اهداف خود در ايران دست يابند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.215 seconds.